Leírás
A Smartphone Inc. játékban az egyik legnagyobb okostelefon-gyártó vállalat vezérigazgatója leszel, ahol az okostelefonok még csak most kezdték meghódítani a világot. Kutass technológiákat, fejleszd gyáradat, építsd ki világméretű irodahálózatodat, és árazd túl versenytársaidat, hogy a világ legjövedelmezőbb és legsikeresebb okostelefonos cégévé válj.
A Smartphone Inc. egy gazdasági szimulációs eurojáték. A játékosok öt forduló alatt programozzák döntéseiket az árakkal, a termeléssel, a kutatással és a terjeszkedéssel kapcsolatban. A játék egyedülálló tervezési mechanizmussal rendelkezik, amely kombinálja a "foltozási" mechanizmusokat a licitálással és az akciók kiválasztásával. Minden forduló nyolc egyszerű fázisból áll: tervezés, árképzés, termelés, fejlesztés, kutatás, terjeszkedés, értékesítés és nyereség.
A tervezési fázisban minden játékos egyszerre hozza meg a következő évre vonatkozó döntéseit azáltal, hogy két tervkártyáját és az összes fejlesztési lapkáját egymásra helyezi ("foltozza"). Az ebben a fázisban a kártyáikon és lapkáikon tervezett akciók határozzák meg, hogy milyen akciókat hajthatnak végre a későbbi fázisok során.
Az árképzési fázisban a játékosok a tervük alapján módosítják az okostelefonjaikért felszámított árat. Az alacsonyabb ár segít abban, hogy korábban induljanak és több okostelefont adjanak el a piacon, a magasabb ár viszont, bár kockázatos, segít a játékosoknak, hogy több pénzt keressenek.
A gyártási szakaszban minden játékos okostelefonokat gyárt.
A fejlesztés során a játékosok fejlesztési lapkákat vesznek, amelyek a következő fordulókban bővítik a tervezési lehetőségeiket.
A kutatásban a játékosok új technológiákat fedeznek fel. Minden egyes technológia nemcsak a játékosok képességeit bővíti, hogy okostelefonokat adjanak el a vásárlóknak, hanem különleges képességeket is ad nekik, amelyeket a játék során használhatnak.
A terjeszkedési fázisban a játékosok irodákat nyitnak a szomszédos régiókban, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy az adott régióban értékesítsenek, és a további fordulókban az irodahálózatukat további régiókra fejleszthessék.
Az értékesítési fázisban a játékosok eladják az általuk gyártott telefonokat azokban a régiókban, ahol irodájuk van. Az egyes régiókban azonban korlátozott a hely - és ha túl magas az árad, az olcsóbb riválisok megakadályozhatják az eladást.
A profitfázisban a játékosok bevételhez jutnak az eladásaikért. A játékosok megkapják az összes eladott okostelefonjuk eladási árát, és az a játékos, aki a legtöbb telefont adta el az egyes régiókban, bónuszt kap. A fázis végén az összes eladott okostelefon lekerül a térképről - és új forduló kezdődik.
Öt forduló után a leggazdagabb játékos nyer.
Amennyiben felkeltette érdeklődésedet a játék, bővebb cikket találsz róla PC Guru társalgó cikkei közt. A cikket az alábbi linken keresztül közvetlenül is eléred: LINK